Höstfiske

Med vakande fisk mellan de gula björklöven på vattenytan känns det som höstens fiske närmar sig. Geting, rackelhanen eller varför inte en superpuppa. Det är flugmönster som regnbågen gärna stiger och tar i det 13-gradiga vattnet. Vattennivåerna är superlåga i hela södra Sverige och de få millimeter regn som ska komma närmaste dygnen är välkomna! Det är väl andra gången i år som jag säger att jag aldrig sett så lite vatten i Vänneån. Fisket i ån går mot sitt slut och mellan 30/9-1/4 är de vackra öringarna fredade.

Det har varit mycket folk här den senaste tiden och jag måste säga att det är fantastiskt kul att höra all positiv feedback! Det betyder så oerhört mycket när man försöker skapa ett flugfiskevatten som är trevligt att besöka att ni som gäster också faktiskt gillar fisket här!

Trots att medelvikten och fenkvalitén inte varit vad jag önskat efter sommaren har det ändå landats en hel del stor fin fisk. Flera stycken över 5 kg…..

Nu ska jag fortsätta bygga på fiskodlingen, går allt som planerat finns de första egenodlade fiskarna klara till våren 2018.

M

 

Det här inlägget postades i Isläget. Bokmärk permalänken.

Kommentera

